“အေမွာင္ကိုခြင္း၊ အလင္းကိုေဆာင္၊ ရခိုင္အလင္းေရာင္။” စာပီျမင့္မွ လူမ်ဳိးျမင့္ေရ။ စာပီေပ်ာက္ေက လူမ်ဳိးေပ်က္ေတ။ ရခိုင္လူမ်ဳိးလြတ္လပ္ခ်င္ေက ရခိုင္စာကို အယင္သင္ကတ္။
ကၽြန္ေတာ္႐ို႕၏ “အေမွာင္ကိုခြင္း၊ အလင္းကိုေဆာင္၊ ရခိုင္အလင္းေရာင္”ဘေလာ့သည္ အိန္တာနက္ထက္မွာ တက္လာသမွ် ရခိုင္ဘာသာနန္႔ ေဆာင္းပါး၊ကဗ်ာ စသည္တိကို ႐ွာဖြီတင္ဆက္ဖို႔အတြက္ စမ္းသပ္ျပဳလုပ္နိန္ပါသည္။ လိုအပ္ခ်က္တိဟိပါက c'box မွာအမွာစာေရးထားခကတ္ပါ။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားနိန္ပါသည္။ ဆက္သြယ္ခ်င္ပါက alrevelation@gmail.com ကိုဆက္သြယ္ႏိုင္ပါေရ။

ရာဇ၀င္စိုင္အဆက္

ျမတ္ေစာ( ျပည္ရခိုင္)

(၁)

အိပ္မရ။
အေတြးစတိက ထိုလားေဒလား၊ ထိုပ်ံေဒကူး။ ျမဴးတူးေပ်ာ္ပါးကတ္သည့္ လိပ္ျပာေသွ်တိပိုင္။ အေတာင္ကို တဖ်က္ဖ်က္ခတ္ပနာ ပ်ံလို႔ေကာင္းတုန္း။

အိပ္ဖို႔ပ်င္းတိုင္းရြာလယ္ဗြီဒီယို သမား႐ို႔၏ Sound Box မွလာေသာ အသံေၾကာင့္ မ်ဥ္းနီေသာမ်က္လံုးတိ ျပန္,ျပန္ပြင့္လာလတ္သည္။

နားအစံုကို ဒေယာစုတ္နန္႔အား ဓမၼပိတ္ဆံုလွ်က္ အိပ္ပစ္ရန္ျဖစ္ေပၚ လာသည့္အၾကံကို အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ဖ်က္ဆီးပစ္ရ၏။

လက္၀ါးျဖင့္နားကိုပိတ္လွ်က္ အိပ္ရန္ႀကိဳးစားမည္ဟု စိတ္ကူးနီတုန္း နားထဲသို႔ပို၍ ဆူးညံေသာ အနီးကပ္အသံတစ္ခ်ိဳ႕ကို ထပ္မံၾကားရလတ္ျပန္သည္။ “လာလတ္ျပန္ယာ အရာတစ္မ်ိဳး”ဟု စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္၊ ပါးစပ္တျဗတ္ျဗတ္ျမည္ရင္း ‘ဗရန္တာ’အခန္းသို႔ထြက္လာလတ္၏။

ရႊန္းရႊန္းျမျမ၊ ၾကည္္ၾကည္လင္လင္ျမင္တြိရသည့္ လေရာင္ေအာက္ အုပ္စုတစ္စု၊ အသံပ်က္ မယ္ဒလင္ေဟာင္း ကိုလက္ကိုင္ထားလ်က္---။



အသံကို ႀကိဳးစားပန္းစားထိန္းပနာ ေတးျခင္းဆိုလာကတ္ေတ ကေလြေသွ်တိ၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္တိ၊ မ်ိဳးႏြယ္ဆက္သစ္တိ၊ အနာဂတ္ဖူးပုရစ္တိ၊ ငံုသစ္ပြင့္သစ္၊ အလွသစ္တိ။

သူ႐ို႔တိကိုၾကည့္ရင္း ကုန္လြန္ေက်ာ္ျဖတ္လာေတ ကာလတိကို ျပန္လည္ေစာင္းငဲ့ၾကည့္မိျပန္၏။ ငယ္ဘ၀သို႔ တမ္းမက္စြာ လြမ္းဆြတ္ျခင္းတိ ရင္ထဲသို႔ေ၀ွ႔တိုး၀င္လာကတ္သည္။

အမ်ိဳးျဖဳတ္ပနာ၊ ထားပစ္ခယာဟု ယူဆထားသည့္ မ်က္ရည္စက္တစ္ခ်ိဳ႕ကို အဂုတဖန္ လည္ေစာင္ လာကတ္ျပန္သည္။

ကေလြေသွ်တိ၏ ခ်ိဳၿမိန္ဖြယ္ သံစဥ္တစ္ခ်ိဳ႕နားစည္သို႔လာေရာက္႐ိုက္ခတ္ကတ္၏။

“မင္းျမတ္ရာဇာ- နရိႏၵာ၊ နရိႏၵာ ေဒျပည္ရြာတစ္၀ွမ္းမွာ- ရႊင္လန္းစီဖို႔ရာ၊ အမွန္ပင္ ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့ပါ--ရာဇ၀င္စိုင္အဆက္၊ မေဖာက္ျပန္လီပါ--တရားအမွန္ကိုရွာ…သာယာအီးခ်မ္း- ရခိုင္သား႐ို႔--စိတ္၀မ္းမကြဲခပါ--”

အို---၊ ရာဇ၀င္စိုင္ဆက္ မေဖါက္ျပန္လီပါလတ္။

အိပ္ခ်င္စိတ္ကို လြင့္ပါးပ်က္သုဥ္း အိပ္ျခင္းတရားတိ ေပ်ာက္ဆံုးလားခကတ္သည့္တိုင္း…၊ အိပ္ရီးပ်က္ပိုင္မတြိ။ အားတိခြန္တိ ေလ်ာ့ပါးမလား။ ဆက္၍ဆက္ပနာ နားေထာင္ခ်င္စိတ္တိရာ ၀ွန္က်လာလတ္သည္။
ရာဇ၀င္အစိုင္အဆက္….
ရာဇ၀င္အစိုင္အဆက္….
ရာဇ၀င္အစိုင္အဆက္….လတ္။

(၂)
မေရာက္ျဖစ္ခစြာ ၾကာလတ္ေသာ္ျငား။ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ၿပီးသားဟု ခံစားရ၏။
အိမ္ခန္း၀န္းက်င္ အသြင္အျပင္ ကိုယ္တိုယ္က မိမိအား ထာ၀ရဖမ္းဆီး ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၿမဲျဖစ္သည္။ နံရံတိ၌ ခ်ိတ္ဆြဲတြယ္ကပ္ထားသည့္ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္တိသည္ မိမိ၏ ႏွလံုးသည္းပြတ္အား စကားေျပာတတ္လာေအာင္ သြန္သင္ျပၿမဲျဖစ္သည္။

ခိုင္ေမာင့္အိမ္၊ ခိုင္ေမာင့္အိပ္ခန္း။
ရာဇ၀င္စိုင္အဆက္ထဲက စုေဆာင္းရမိသမွ် ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္တိကို စုေဆာင္းထိန္းသိမ္းထားေသာအခန္း။
သမိုင္းျပတိုက္ေသွ်တစ္ခုလို႔ဆိုေကပင္ ရခ်င္ေက ရႏိုင္ေလာက္ေတအခန္း။
ခိုင္ေမာင္….။
အမွန္မွာ ဤအိမ္အသွ်င္သခင္၏ နာမပညတ္သည္ ခိုင္ေမာင္မဟုတ္။

သူသည္ သူ႔အဖိုး၊ သူ႔အေဘာင္၊ သူ႔အဖ၊ သူ႔အမိ႐ို႔မွည့္ေခၚကတ္သည့္ အမည္နာမကို ႐ိုေသေလးျမတ္ေသာ္ျငား မလြဲမေရွာင္သာစြာ ဥပကၡာျပဳရင္း၊ မိမိခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတြယ္မက္လွစြာေသာ၊ ႏြယ္ခ်ိဳဖိုးေခါင္႐ိုးေတာင္ၿခီရင္းက၊ သြီးစစ္သားရင္းပီပီ၊ ခိုင္မာတည္တံ့ေသာ မိမိမ်ိဳးႏြယ္စု၏ ေယာက်္ားဘသားတစ္ဦးအျဖစ္ မိမိ၏ နာမည္ကို ‘ခိုင္ေမာင္’ဟုခံယူထား၏။

အမည္နာမကို ေျပာင္းလဲထားခသည္မဟုတ္။ စိတ္ဓါတ္ကိုပါ ႀကိဳးစားပန္းစား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲနီ သည့္ လူသားတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။ ခိုင့္ေမာင္အိပ္ခန္းအ၀င္၀တြင္ ေဘာမဲတစ္ခု၌ ရီးထားသည့္စာကို ဦးစြာ ဖတ္ျဖစ္ သည္။

ကိုျမတ္ …………

မတ္ မလြဲမေသြလာလိမ့္ေမလို႔ ငါ့ယံုေကေလ့ ညက တစ္ညဉ္႔လံုး အိပ္ရီးပ်က္ထားလို႔ ျဗတ္ကနဲ႔ အိပ္ပစ္လိုက္ဖို႔ယာ။ မတ္စဥ္းစားခန္း၀င္ႏိုင္ေအာင္ ငါဗဂ်ီးေျပာဖူးေရ စကားတစ္ခြန္းကို ရီးထားခယင့္။ ငါ့ကို မႏႈိးေက့ အံုးသိမ့္။ ငါႏိုးလာခါၿပီီးမွ မတ္နန္႔ငါ စကားေျပာကတ္ဖို႔ယာ။
မတ္သူငယ္ခ်င္း ခိုင္ေမာင္ ……..

စာႂကြင္း။ ။ မင္းစဥ္းစားဖို႔စကားက “နေပ်ာ္သီးသွ်င္အခြံစား ေလာင္းသွ်င္ေတာင္ၾကားလား” လတ္။

ခိုင္မာမြန္ျမတ္လွစြာေသာ လျခမ္းၿမီ၏ သားေကာင္းပီစြာ မိမိအား ‘ခိုင္ျမတ္’ ဟု ေလးစားစြာ ကေလာင္အမည္ပီးအပ္ခ႐ံုမက ႏႈတ္မွတစ္သသ ဖြင့္ဟေခၚတက္ေသာ ခိုင္ေမာင္ကို ေလးစားခင္မင္စြာ ေငးစိုက္ၾကည့္ယင္း ေဘာမဲဆီသို႔ ေရာက္လားချပန္သည္။
…………………………………………………………….


(၃)
‘လျခမ္းၿမီမဂၢဇိန္း’ စာမူဖိတ္ေခၚစာကိုကိုင္လ်က္ ခိုင္ေမာင္ပါးသို႔ ေရာက္လာလတ္သည္။
‘လာ ကိုျမတ္-၊ မင္းကိုငါေမွ်ာ္နီစြာ’
‘ဇာဇာ ကိစၥေရာင္’
‘ဂု ငါရီးထားေရစာတစ္ေၾကာင္းကို အသံမွန္မွန္နန္႔ တစ္ခ်က္ေခ် ဖတ္ျပ’
“ငါက မွန္ေအာင္ဖတ္ျပႏိုင္ေက” “ဂူ၀ကန္ကရီတစ္ခြက္ပီးေမ”
“မတ္ -- မြဲလားေမႏွမ္း”
“ဟတ္-- ဟတ္---ဟတ္-----”
“ရယ္ဖို႔မတက္ပဲ ရယ္မနီေက့ေ၀၊ ျပ-ျပ၊ ဇာစာေရာင္”
ယား - ဖတ္ၾကည့္

ခိုင္ေမာင္လွမ္းပီးေသာ စာရြက္ကိုလွမ္းယူလ်က္ အသံထြက္ဖတ္လိုက္မိသည္။ က်ားျမည္သံကိုၾကားရ၏ ဇာေ၀-၊ ၾကားျမည္သံကုိက်ားရ၏ -- ဟုတ္လား

ဟုတ္ေတ က်ားျမည္သံကိုက်ားရေက ေတာထဲမွာဟိေရ အျခားသတၱ၀ါတိ တစ္ေကာင္ေလ့ မရကတ္ယာလား ထားဖိ၊ မတ္က ေကာင္းနတ္ေယာင္ ကား “ဟဲ - ဟဲ - ဟဲ -။ ဘဲြ႔ရေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ယင့္သားနန္႔ ယပင့္သံ၊ ရရစ္သံကို ခြဲျခားလို႔ မသိလတ္ေထာ။ ကမၻာ့အံဖြယ္ - ဟဲ - ဟဲ”

“ငါက ပညာတက္ပီပီ၊ စာသံ ပီသံနန္႔ဖတ္စြာ။ မတ္ကေကာင္းတစ္မ်ိဳးရာ”
“ထားပါဖိေ၀ ရကၡ၀ဏၰအကၡရာကို ယကၡ၀ဏၰအကၡရာလို႔ စာသံပီသံနန္႔ ထြက္နီေက ဒုကၡ”
“ဆရာ - ဆရာ၊ ေက်းရြာေပါင္းစံု ေဘာလံုးပြဲစပါဖို႔ယာ။ ေယဇု မ႑ပ္က ဆရာ့ကို ေခၚဖို႔လႊတ္လိုက္ဖို႔ပါ”
တပည့္တစ္ဦး၏ အသံေၾကာင့္ စကား၀ိုင္းကိုတန္႔ပနာ ေဘာလံုးကြင္းဟိရာသို႔ ထြက္လာကတ္ သည္။

(၄)
ေဘာလံုးပြဲ၊ ပြဲခ်ိန္တစ္၀က္ၿပီးလားခယာျဖစ္၏။ ေက်းလက္ကၽြန္းရာနီ၊ အလုပ္ၾကမ္းသမားတိ ျဖစ္ကတ္သည့္ တိုင္ ဆက္သြယ္ေရးၿဂိဳဟ္တုမွတစ္ဆင့္ ထုတ္လႊင့္မႈကို တီဗြီမွ ၾကည့္ျမင္နီက် လူငယ္တိပီပီ၊ ကဇတ္ကြတ္ တိကမဆိုး၊ စနစ္တစ္က်အခ်ိန္႔ျပည့္ ေလ့က်င့္ပီးႏိုင္ေက ေဒအေခ်တိထဲက ထူးခၽြန္သူေပါင္းမ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာႏိုင္သည္။

အားလပ္ခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသံခ်ဲ႕စက္မွ ေတးျခင္းတစ္ပုဒ္ျဖင့္ ေျဖေဖ်ာ္နီ၏။

“ကိုျမတ္“
နံပါး၌ ထိုင္နီသည့္ ခိုင္ေမာင္ေခၚသံေၾကာင့္ လွည့္ၾကည့္မိသည္။
“ဇာလဲ ခိုင္ေမာင္“
“ပြဲႀကီးၾကပ္ေရးမ႑ပ္က ဖြင့္ထားေရေတးျခင္းကို ကိုျမတ္ၾကားဖူးလား“
မၾကားဖူးကား ဇာေတးျခင္းေလးယွင့္“
ေတးျခင္းနာေမကိုေတာ့ မသိပါ ကိုျမတ္၊ အဆိုေတာ္က တြံေတြးစိုးေအာင္ပါ
“ယင္းေတးျခင္းမွာ ဇာဇာထူးျခားမႈတိဟိေရာင္“
“သူ႔အခ်စ္နန္႔ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကို ႏႈိင္းယွဥ္လိုက္ေက ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေလ့ ဇီးစိေလာက္ ျဖစ္လီပါဖို႔ ဆိုပါေရ ကား“
“ဇာ-- ခိုင္ေမာင္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္က …….”
“ဟုတ္ေတ …… ခိုင္ျမတ္“
“မိဘ႐ို႔ေမတၱတရားနန္႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ ႏႈိင္းယွဥ္တင္စားလာကတ္ေတ ျမင့္မိုရ္ေတာင္က သူ႔အခ်စ္နန္႔ ႏိႈင္းစာလိုက္ေက ဇီးစိျဖစ္လားဖို႔ ဟုတ္လား”

“ကိုျမတ္ၾကားေရအတိုင္းပါ ကိုျမတ္”
ေျပာခ်င္စိတ္တိ အလိုလိုေျခာက္ခမ္းလာေသာေၾကာင့္ ခိုင္ေမာင္ကို ႏႈတ္ေတာင္မဆက္ျဖစ္ပဲ ထျပန္လာ လတ္သည္။ တြံေတးစိုးေအာင္၏ ေတးျခင္းသံက နားထဲ၌စြဲျမဲစြာ ခိုတြယ္ကပ္ပါလာ၏။
“………………………………………..”
“………………… ျမင့္မိုရ္ေတာင္လည္း ဇီးေစ့ျဖစ္သြားမယ္”
ဟင္း ……….။
သက္ျပင္းမႈတ္ထုတ္သံသည္ က်ယ္၀န္းပူေလာင္လြန္းစြ။


(၅)
လေရာင္ရႊန္းမွည့္ ညဉ့္တစ္ညဉ့္။
“အုန္းထန္းပီလက္၊ တမာရြက္တို႔၊ ေရႊစက္ေရႊေျပာက္၊ ေရႊရည္ေသာက္၏” ဆိုေသာ ေက်ာင္းသင္ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ကို တတိုးေသွ် ရြက္ဆိုနီမိသည္။
“တရံတခါ ေလအလာတြင္ ရြာလည္ေပါင္းကူး တံတားဦးမွ ဆိတ္ဖလူးန႔ံ ရြာလံုးပ်ံ႕၏”

မိမိ၏ ႏွာေခါင္းထဲသို႔ ေ၀ွ႔တိုး၀င္ေရာက္လာအန႔ံကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္မိသည္။ ကဗ်ာထဲ၌ ပါယွိသည့္ ဆိတ္ဖလူးပန္းရန႔ံကားမဟုတ္။ ညမႊီးပန္းရနံ႔။ မိမိ႐ို႔ေဒသအေခၚ ‘ကလန္ဒါပန္း’ ရန႔ံ။

ညဉ္႔အခ်ိန္ခါမွ မႊီးရန႔ံထုတ္လႊင့္ပီးတက္ေသာ ပန္းတစ္မ်ိဳး။ ကာလေဒသဘသာ၀ျဖင့္ နတ္ပ်ာသြန္းပ်ာ ေခၚကတ္သည္က “လင္လုိပန္း”

နိန္႔ခင္းမွာ မႊီးရန႔ံမသင္းပ်ံ႕ပဲ ညဉ့္အခ်ိန္ေရာက္္ခါမွ လင္ေတာ္ေမာင္ ျပန္အလာကို ရနံ႔ျဖင့္ ေမွ်ာ္ႀကိဳတက္ ေသာပန္း။ ေယဇုေၾကာင့္ “လင္လိုပန္း” ဟုေခၚကတ္၏။ “လင္ေမွ်ာ္ပန္း”ဆို ပိုေကာင္းမည္ဟု မဆီမဆိုင္ အေတြးေရာက္မိျပန္သည္။

ပန္း႐ံုနံေဘးမွာ အရိပ္ႏွစ္ခု
“မယံု ----- မယံု၊ တစိေကေသွ်လည္းမယံု ………..”
ကလိန္႔ေမေသွ်တစ္ေယာက္၏အသံ။
“ယံုပါေဟ၊ ငါ့ကတိ ငါ့သစၥာတရားကို နင္ယံုရာယံု၊ အဂုက ငါ့ညီသွ်င္ျပဳဖို႔အဆဲမွာ …… ငါ့အဖ”
“အဲ --- ၊ သူ႔အဖ ဇာဇာျဖစ္လားခစြာလဲယွင့္ .. ဟင္”

“ေဒေလာက္ အပူျပင္းေရရာသီထဲ နီပူျပင္မွာ ကမ္းပိုုင္ဆည္ရေရဆိုစြာ နင္လဲစဥ္းစားၾကည့္။ သံပိုင္မာေရ ၿမီကို တူးရ၊ ေသာက္ရီက်ခါေလ့ ငန္ကငန္ေရနန္႔၊ ၾကာေက--- ငွက္ဖ်ား၀င္၊ ၀မ္းက်မနာ -- ေတာက္!”

“ငါ - ငါ-၊ နားလည္လာယာဟယ္။ ဂုတင္က ငါေျပာစြာတိကို စိတ္မေကာင္းမျဖစ္ေက့နန္း။ ငါေလ့ သူနန္႔ အတူတူနီခ်င္လြန္းလို႔ ပူဆာမိစြာပါရာ။ အခင္သီလားခေက၊ အရီး စိတ္ခ်မ္းသာဖို႔အတြက္ က်န္လိုက္ေတ ညီေသွ်တိကို ျဖစ္ေအာင္ ရွင္ျပဳပီးလိုက္နန္း။ ငါရို႕တိက ယေလာက္ အရီးမႀကီး။ အဆင္ေျပေရ တနိန္႔မွ ယူကတ္ဖို႔ယာ ၾကားလာ ---- သူ”


အပ်ံသင္စ ငွက္ေသွ်ႏွစ္ေကာင္၏ ေသာက။

ဖရိုဖရဲ ျဖစ္နီေရ သိုက္ျမံဳကို စြန္႔ခြာပနာ၊ လြတ္ရာ ကြ်တ္ရာသို႔ ပ်ံထြက္ၿပီးဖို႔ စိတ္မကူးပဲ တစ္သိုက္တစ္ၿမံဳလံုး ဥမကြဲရေအာင္၊ အသိုက္မပ်က္ရေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ ဆံုးျဖတ္တတ္သည့္ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာ ႏွလံုးသားပိုင္ရွင္ေသွ်တိ။ အမြန္ျမတ္ဆံုး----။

ဟုတ္သည္။ အမြန္ျမတ္ ဆံုးေသာ ႏွလံုးသားပိုင္ရွင္ေသွ်တိ။

ငါ----ငါ---ငါ---။

ငါ့ႏွလံုးသားကား ယင္းသို႔ မြန္ျမတ္ခပါ ယင့္လား။ လား --- လား။ အေတြးအိမ္ကြန္ယွက္ ထဲမွာ လားေပါင္းမ်ားစြာ -- ။ မ်ားစြာ-- ။ မ်ားစြာ --။

(၆)
“စမ္းရီဆိုစြာ အီျမပါဖို႔နန္႔ရာပါပါ၊ အထက္က ေအာက္ကို စီးဆင္းရစြာပါကို။ ေအာက္က အထက္ကို ဆန္တက္ရဖို႔ ဆိုပါေက။ ပင္လယ္ရီပိုင္ မအီး။ မခ်ိဳ။ ငံက ငံေရနန္႔။ ခါးကခါး ေရနန္႔”

“မင္း၊ မင္း …… မင္းက ငါ့ကို”

မ်က္ေႏွာင့္နီရဲရဲနန္႔ေျပာလာသည့္ ပါပါကို ဥေပကၡာျပဳလ်က္ အိမ္ထက္ကဆင္းၿပီးအလာမွာ စကားတစ္ခြန္း ေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာမိခသည္။ ေျပာမွန္းမသိ၊ ဆိုမွန္းမသိ။ မွားမွန္းမသိ၊ ေျပာမိေျပာရာ ေျပာခစြာတိေလ။

“ရီပူ ရီငန္ကို မေသာက္ခ်င္ေက့ ဘာဘာ။ ဘာဘာ႐ို႔ပါးက ရီႀကိဳက္ရီအီးကိုရာခ်ပီးပါ။ သားတစ္သက္လံုး ေသာက္ပါေရစီ”

“ငါ ……. ယွီး” ဆိုေသာ ပါပါ့ ေဒါသသံသည္ မိမိအတြက္ အခ်ဳိျမိ့ဆံုး ေတးသံ။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး၊ မိုက္မိုက္မဲမဲ နီျဖစ္မိစဥ္ကေလ။ အရက္၀ိုင္း၌ ၀ိုင္းထိုင္ျဖစ္ကတ္သည္။


(၇)
အမည္နာမ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်နီကတ္ေသာ အရက္အမ်ိဳးအစားတိကို လက္ခ်ိဳးရီြတြက္ၾကည့္မိ ၏။ လက္ႏွစ္ဘက္က လက္ေခ်ာင္းေခ်တိ ကုန္လားခေသာေၾကာင့္ ၿခီေခ်ာင္းေခ်တိကိုပါ ငွားယူအသံုးျပဳျဖစ္ ျဖစ္သည္။

ပုလင္း၀နန္႔ဖန္ခြက္သို႔ ေရာက္နီေသာစိတ္ေၾကာင့္ စကားမေျပာျဖစ္ကတ္။ ဘယ္လက္တြင္္ အၿမီးတစ္ဇြန္း၊ ယာလက္တြင္ ဖန္ခြက္ကိုကိုုင္ထားေသာ ကိုေအာင္မင္းက အ.ထစ္ အ.ထစ္နန္႔ စကားစေျပာသည္။

“ကိုျမတ္ ……. သူမ်ားတိ၀တ္ထား … ထား .. ေရ၊ ဒိုး … ဒိုးေယာကို၊ ၾကည့္ၾကည့္ပနာ၊ ေကာင္း … ေကာင္း … လွေရကားျမင္မိေရ။ အား … အားလဲ … အား .. အားက်မိေရ။ စိစိနံနံၾကည့္မိခါမွ …. ေဒ … ေဒ .. ဒိုးေယာစြာ ငါ့ … ငါ့ … ငါ့မွာေပ်ာက္လားေရဒိုးေယာ။ ငါ့အဖိုးပါးက အာ … အမြီပီးခေရစြာလို႔ ျမင္ … ျမင္မိ ေရ။ ေယ … ေယေကေလ့ ေဒ - ဒိုးေယာစြာ ငါ့ … ငါ့စြာလို႔မေျပာ၀ံ့။ ေဒ … ေဒယွင့္ကို .. ဇာ .. ဇာပိုင္ပ်င္ … ပ်င္ကတ္ဖို႔”

“အရက္ေသာက္ပြဲမွာ ပါးစပ္ကို အရက္ေသာက္ဖို႔နန္႔ အျမီးစားဖို႔အတြက္ရာ အသံုးျပဳပါ ကိုေအာင္မင္း”

ကိုေအာင္မင္း ရွိဆက္မည့္စကားမ်ားကို အရိပ္က်ေသာ ခိုင္ေမာင္က လွမ္းတားယင္း အိမ္ထရံ၌ ေထာင္ထားေသာ မယ္ဒလိန္ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္၏။

“ကိုင္း ….. ရခိုင္ေတးျခင္းတစ္ပုဒ္ဆိုကတ္ေမ”

ခရမ္းခ်ဥ္သီးစပ္သနီတစ္ဇြန္းကို ေကာက္စားရာက ခိုင္မ်ိဳးက လွမ္းေျပာ၏။ ခိုင္ျမတ္၊ ခိုင္ေမာင္၊ ခိုင္မ်ိဳး၊ ခိုင္မင္းဟု နာေမယူထားကတ္ေသာ္ျငားလည္း ခိုင္မင္းက သူ႔နာေမကို အေျပာင္းမခံ။ ခိုင္သံုးခိုင္ေပါင္းလ်က္ ေအာင္ျမင္မႈရစိမ့္ေသာငွာ ေအာင္မင္းဟူေသာ သူ႔အမည္ရင္းကို မေျပာင္းခ်င္ဟုဆို၏။

ခိုင္မ်ိဳးမင္း၏ မယ္ဒလိန္သံက သာယာစြာထြက္ေပၚလာ၏။ ကိုေအာင္မင္းက ေတးျခင္းအဆိုသမား၊ သံၿပိဳင္ အေရာက္တြင္ ေလးေယာက္စလံုးဟစ္ေအာ္ၾကသည္။

“ေဒယွင့္ငါ႐ို႔ျပည္ …… ေဒျပည္မွာဖြား ……. ငါပင္ရခိုင္သား ….. အမ်ိဳးကိုထိၾကည့္ …. တစိေလ့မခံ … ႂကြီးေၾကာ္သံ ပီးကတ္႐ံုနန္႔ ဇာအမ်ိဳး ဇာအက်ိဳးမတိုးတက္ေတ”

၀ွန္ထလာေသာၾကက္သီးတိ ေပ်ာက္စိမ့္ျခင္းငွာ လက္၀ါးနန္႔ ပြတ္ခ်မိသည္။ ၾကက္သီး၀ွန္ထဆဲ၊ ျပဳလုပ္၍ လည္းမရ။ ဖ်က္ဆီးပစ္၍လည္းမရေသာ အရာမ်ားထဲတြင္ ၀ွန္ထလာေသာ ၾကက္သီးလည္းပါမည္ထင္ သည္။

ေယေကေလ့ေသာ့ အရက္ေသာက္စား မူးယစ္ၿပီးမွ အဖရခိုင္ျပည္ေပၚ သတိရတတ္ေသာ မိမိ႐ို႔ႏွလံုးသည္း ပြတ္အတြက္ ႐ွက္ျခင္းတရားတိ၊ ဇာေဒါင့္ဇာအနားမွာ ပုန္းေယွာင္၀ပ္စင္းနီလီေရဆိုစြာကို မစဥ္းစားမိကတ္။


(၈)
ကလဒါပန္း႐ံုနံပါး၌ သစၥာထားခကတ္သည့္ ေမာင္နန္႔မယ္႐ို႔၏ လက္ထပ္ပြဲကား က်စ္က်စ္လစ္လစ္ျဖင့္ ၿပီးစီး လားခ၏။

ခိုင္ေမာင္က ကန္ေတာ့လာသူ မဂၤလာေမာင္မယ္ႏွစ္ဦးအတြက္ ဆုပီး၏။

“ေဒေကာင္ ခုိင္ျမတ္ရီးေရ ဗိန္ဂိုး၏ ပန္းခ်ီကားတစ္ဆိုေရ ၀တၳဳထဲမွာပါေရပိုင္ ဘ၀လမ္းကိုေလ်ာက္ကတ္ခါ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္တိ၊ ေက်ာက္ေဆာင္တိ၊ လႈိင္းထန္နီေရျမစ္ေခ်ာင္းတိ၊ မလႊဲမေသြ ၾကံဳတိရဖို႔။ မြီးဖြားလာေရ သားသမီးတိ အတြက္ေတာ့ခါ ဂုကတည္းက လက္ေဆာင္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ပီးခေမ။ ငါရီးေရ ငါ့ကဗ်ာေတာ့ခါ မဟုတ္။ သွ်င္နာဂိႏၵေမာ္ကြန္း။ ယင္းေမာင္ကြန္းကို မတ္ေလ့ရၿပီးသားရာ။ ယင္းနာဂိႏၵေမာ္ကြန္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ကတ္ပါစီ ဆိုစြာေရ ငါ႐ို႔အားလံုးပီးေရဆုၾကားလား။

“ပီးေရဆုနန္႔ျပည့္ပါစီ၊ ျပည့္ေအာင္လည္း အကၽြန္႐ို႔ ႀကိဳးစားထိန္းသိမ္းအားကတ္ပါဖို႔လို႔ ကတိပီးပါေရ”။ “ေအး---ေအး---၊ သာဓု---သာဓု၊ သာဓု----”

ခိုင္ေမာင္ဆုေၾကာင့္ အခ်ိဳၿမိန္ဆံုးေသာပီတိကို စားသံုးရ၏။ ယင္းပီတိမ်ိဳးကို လူတိုင္းစားသံုးခ်င္သည္။ စားသံုးသူတိုင္းသည္လည္း ထိုသို႔ခ်ိဳၿမိန္မႈမ်ိဳးကို ခံစားရစီခ်င္သည္။

‘ဆု’ဟူသည္ ပီးတိုုင္းမရကတ္။ ေတာင္းတိုင္းလည္းမရတတ္။ ‘ဆ’ု နန္႔အထိုက္တန္ဆံုးေသာအရာမွာ ‘အလုပ္’ သာျဖစ္သည္။ အလုပ္လုပ္သူတိုင္းအတြက္ ဆုသည္ အဆင္သင့္ေစာင္နီၿမဲ။

မဂၤလာညဇာဖက္ အိမ္အျပန္တြင္ ေကာင္းကင္သို႔ေမာ္ၾကည့္ျဖစ္သည္။ ျမဴတိမ္ကင္းစင္ေသာ ခ်မ္းၿမိ့ဖြယ္ အျပာေရာင္ မိုးေကာင္းကင္ထက္တြင္ ဆန္းစ လျခမ္းေကြးေသွ်သည္ လွလွပပ ရႊန္းရႊန္းျမျမ။

မိမိရင္ထဲတြင္ ၾကည္လင္လွစြာေသာ ‘သစၥာဆု’ ပန္းပြင့္တစ္ပြင့္ ငြားစြင့္တင့္တယ္၀င့္ႂကြားထယ္လ်က္။

ျမဴတိမ္ကင္းစင္၊ မိုးေကာင္းကင္မွ၊ ၾကည္လင္ထြန္းပ၊ လျခမ္း၏အလွသည္ ထ၀ရ….ထာ၀ရ ….ထာ၀ရ …တည္တံ့ႏိုင္ပါစီ သတည္း။

0 မွတ္ခ်က္:

“အေမွာင္ကိုခြင္း၊ အလင္းကိုေဆာင္၊ ရခိုင္အလင္းေရာင္” ဘေလာ့ကို တမင္တကာလာကတ္ေတျဖစ္စီ၊ လမ္းမွားလို႔ေရာက္လာကတ္ေတျဖစ္စီ ကၽြန္ေတာ္႐ို႕ “ရခိုင္အလင္းေရာင္” မိသားစုမွ အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ပါေရ။ ေနာက္ထပ္လည္း လာလည္ကတ္ပါလို႔ ဖိတ္ေခၚပါေရ။